El Koom El Taweel

الكوم الطويل
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

اهلا ومرحبا بكم فى منتدى الكوم الطويل **** خالص تحياتى **** خالد بدر



شاطر | 
 

 قصة جميلة موقف محرج مع فتاة وخطيبها

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابراهيم مرعى

avatar

عدد المساهمات : 127
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 21/02/2010
العمر : 30

مُساهمةموضوع: قصة جميلة موقف محرج مع فتاة وخطيبها   الثلاثاء مارس 02, 2010 8:49 am

ن الفتاة

هي من النوعية الخجولة لأبعد درجة ... و كانت تخجل أشد الخجل من خطيبها لدرجة أنك لو تقطعها ماتقدر تاكل قدامه و لا تشرب .. !! تقول : جاءهم ذالك اليوم خطيبها بعد الظهر ( وايه اللى جابه ده ساعة الظهر الناس عايزة تريح شوية دا رخم )... و كانت لسه قايمه من النوم ( يخرب بيته من شكل .. أكيد منفخ الوجه و رايح بخرايطها ) ...في عطلة نهاية الاسبوع ... ( الويكند .. بالانجليزي المعرب ) .. ما امداها تفك ريقها ....الا هو موجود خلصت بسرعه بسرعه و ماشبعت طبعا ... المهم جلس عندهم و لما جاء وقت الغداء كل اهلها قامو يتغدوا ...

فقال لها خطيبها تعالي تغدي معانا قالت لا أنا شبعانه انا لسه فاطرة يخويا فاطرة اه .. قال لها : عشان خاطري تعالي .. قالت : والله خاطرك على عيني وراسي بس مفيش مكان للاكل مش قادره لاني شبعانه .. ( وهي كانت جعانة قوى بس من كثر الخجل لو تذبحها ما تاكل قدامه بس مش عرف هتتجوزه ليه )... المهم جاء العصر و استأذن خطيبها من أهلها أنه بياخذها ويطلعوا يروحوا محلات الأثاث و يختارون أثاث شقتهم .. وافقوا الاهل و طلعت البنت معاه و هي ميته من الجوع ... جا بينزلها بكوفي شوب ... قالت له لا ما أقدر أشرب كافي ( و عيونها بقت تطلع من بره من الجوع ودها تاكل المحل بكبره ) .. قال : يابنت الناس تحلين على الأقل قالت : لا والله قبل ما نطلع كنت شاربه كافي و محليه بالبيت ( و هي مدقتش الاكل ولا الشرب فى يومها ماذاقت ريحته ).... ما أقدر اكثر منه ..( و هي من هناك حاسه بدوخه من كثر الجوع ونفسها تروح البيت )....فضلالواد يلف بيها و لف و لف ( والبنت ميته من الجوع و زادت زياده قامت تفكر بأفغانستان والفقراء و كل شي ذيك الساعه خطر على بالها )..!! في محلات الاثاث وهي مو قادره تتحرك و تكابر مش عايزه تاكل قدامه .... يوم ماقدرت تمسك نفسها قالت له يلا نرجع البيت لاني مصدعه .... قال لها عايز اعزمك على العشاء برا قالت لا الله يخليك وفر فلوسك لحاجه تانية تنفع انا شبعانه والله وهيا يعينى مش هقول لكم ظروفها هتموت من الجوع ... رجعوا البيت إلا أمها مسويه لهم عشاء و كانت بتطلع ... حطت له العشا و ماكان في البيت الا هي وهو بس .... قال لها تخليني اتعشى لحالي؟؟ تعالي تعشي معاي ... قالت له : انا متعشيه (هو فيه ايه ده هو مبيفهمش؟ بالغصب يعني ). . قال ازاى انت متعشية و انتي طول الوقت معاي ... انحرجت ضحكت و قالت له الظاهر اليوم كثرت من الاكل لما قمت و الشيز كيك حليت زياده عن اللزوم احس اني ما اقدر آكل أكثر من كده ..... مد يده لها بياكلها من ايده قالت له لااا و الله ما اقدر عليها و قال لها عشان خاطري ..! قالت : مااااا أقدر .. قال : بس دى اللقمه عشان خاطري بس كلى دى .. قالت : ودي بس أحس أني بارجع من كثر ما أنا شبعانه و الله ودي ..... عذرها وهو قال لها : لهالدرجه شبعانه؟؟ قالت : وأكثر من كده .. المهم خلص من العشا غسل أيده وقال لها : حبيبتي استأذن أنا دلوقتى لازم أمشي ( وهي أول مره تتمنى طلعته بسرعه من كثر ماهي جوعانه .. هلكت المسكينه ) .. قالت له : عادي حبيبى مع السلامة ابقى تعالى مطولش بس تعالى يوم الاحد يوم السوق.. الراجل استغرب انها ما مسكت فيه يسهر بقى وما عزمت عليه يقعد ( قام يطالعها و عيونه تطلع و ترجع ).. المهم مشت معاه لحد ما طلع من عند الباب ... من كثر الجوع ما قفلت الباب و راحت تركض على صينية العشا و هي بالمطبخ و قامت تاكل بشراااااااااااهه هى ومين بقى هى والكلب بتاعها اللى هيا مربياه قعدت تاكل وتقوله كل ياحبيبى زمانك مت من الجوع النهارده زى انا انا عارفه ياحبيبى انك مكلتش النهارده كل ياشحيبر يامنى عينى كل ياحيبى فى نفس الوقت كان رجع خطيبها ياخد مفاتيح السيارة بتاعته اللى نساها وسمع الكلام ده طبعا قال البت دى بتخونى دخل المطبخ لقاها بتاكل مع كلبها فضل مربع ايديه وواقف يتفرج عليهم هما الاتنين لحد مخلصت اكل هيا والكلب هيا بتتلفت وراها لقت خطيبها واقف وقعت من طولها وهو قال لها بقى ده اللى مش عايزة تاكلى معايا علشان خاطره شحيبر ده الكلب بنفضليه عليا طيب ردت عليه وقالت له افههههههههههههههههههههم بقى ياخى بقولك بحب الكلب انت حماااااااااااااار ولا ايه

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ودى جزاة الواحد اللى مبيفهمش من الاول مكان عرف انها مش طيقاه لازم يشوف الكلب وهو بياكل بدل منه يعنى لازم يحس انه
محصلش الكلب فى نظرها
.................................................................................
نصيحه بقى للشباب اخونا اللى خطبين دور على خطيبتك وشوف مربية ايه واوعى تخطب واحده مربية كلب ولا عندهم كلب اوعى اوعى اوعى
وخلى بالك من القطط الذكورة اليومين دول وتشك فيها اول متقولك انا شبعانهههه
هههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قصة جميلة موقف محرج مع فتاة وخطيبها
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
El Koom El Taweel :: القسم الادبي-
انتقل الى: